SeniorNet Lidingö (SNL) är en lokalförening inom SeniorNet Sweden,
en förening främst för dig som är 55+ som vill lära dig att använda digital teknik såsom telefon, surfplatta eller dator.

Lidingöföreningen startade sin verksamhet 1998 och har för närvarande cirka 230 medlemmar.

Vi arrangerar föreläsningar, handledning och tematräffar där vi själva ställer upp ideellt enligt principen seniorer lär seniorer använda digital teknik. För närmare beskrivning se under PROGRAM i menyn ovan.

Våra öppna föreläsningar sker i stadshuset Gustaf Dalén-salen (f.d. sessionssalen), en trappa ner från gatuplanet. Vi börjar kl.11:00 och slutar kring kl.12:00.

Handledning och tematräffar sker i Mötesplats Centrums lokal i stadshuset, som ligger i gatuplanet (mitt emot restaurangen).

Välkommen till vår gemenskap!